Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math
Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math
Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math
1. Bentukkan persamaan kuadratik yang mempunyai punca-punca berikut.
(a) 2 dan 6 (b) −1 dan 4 (c) −4 dan −7 (d) 1/5 dan −5
Soalan 1 d
Soalan 2
Popular posts from this blog
Matematik Tingkatan 3 Jawapan Buku Teks Perbincangan dan Cadangan Jawapan Buku Teks Matematik Tingkatan 3 Format PT3. Bab1 Indeks >>> Uji Minda 1.1a >>> Uji Minda 1.2c ms 10 >>> Uji Minda 1.2e ms 13 >>> Uji Minda 1.2f ms 16 >>> Uji Minda 1.2i ms 20 >>> Uji Minda 1.2j ms 21 >>> Mahir Diri ms 25 >>> Masteri Kendiri ms 26 Bab 2 Bentuk Piawai >>> Uji Minda 2.1b ms 36 >>> Uji Minda 2.2c ms 42 >>> Uji Minda 2.2d ms 44 >>> Uji Diri ms 45 >>> Mahir Diri ms 46 >>> Masteri Kendiri ms 46 Bab 3 Matematik Pengguna Simpanan dan Pelaburan Kredit dan Hutang >>> Uji Minda 3.1b >>> Uji Minda 3.1c ms 65 >>> Mahir Diri ms 82 >>> Masteri Kendiri ms 82 Bab 4 Lukisan Berskala Lukisan berskala digunakan untuk memberi gambaran tentang ukuran objek
Matematik Tingkatan 2 Blog rujukan untuk semua pelajar menjadikan salah satu bahan pengukuhan pembelajaran Matematik Tingkatan 2 berasaskan Buku Teks KPM Kurikulum Standard Sekolah Menengah bagi seluruh pelajar Matematik Tingkatan 2 . Matematik Tingkatan 2 terdiri daripada 13 bab yang disenaraikan dibawah. Pelajar Tingkatan 2 atau pelajar PT3 boleh merujuk setiap bab dengan klik pada tajuk untuk ke bahan tertentu. Diharap dengan pengongsian ini dapat mengukuhkan pemaham tentang Matematik bagi menghadapi PT3 serta peperiksaan tertentu. Matematik Tingkatan 2 KSSM Bab 1 Pola dan Jujukan 1.1 Pola 1.2 Jujukan 1.3 Pola dan Jujukan >>> Menjana Kecemerlangan G enerating Excellence ms 15 Bab 2 Pemfaktoran dan Pecahan Algebra 2.1 Kembangan >> Jom Cuba 2.1 ms 26 2.2 Pemfaktoran >> Jom Cuba 2.2 ms 33 2.3 Ungkapan Algebra dan Hukum Operasi Asas Aritmetik
Matematik Tingkatan 1 Jawapan Buku Teks KSSM Perbincangan dan cadangan jawapan bagi buku teks KSSM Tingkatan 1 sebagai rujukan bagi mertabatkan kuasa matematik dikalangan pelajar tingkatan 1 khasnya dan pelajar SPM amnya. Buku Teks Matematik Tingkatan 1 ini disediakan berdasarkan Dokumen Standard Kurikulum Pentaksiran (DSKP) iaitu menyepadukan enam tunjang kerangka KSSM, mengintegrasikan pengetahuan, kemahiran dan nilai, serta menerapkan Kemahiran Abad ke-21 dan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) secara eksplisit supaya dapat mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis sebagaimana tuntutan Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Bab 1 Nombor Nisbah 1.1 Integer 1.2 Operasi Asas Aritmetik yang Melibatkan Integer 1.3 Pecahan Positif dan Pecahan Negatif 1.4 Perpuluhan Positif dan Perpuluhan Negatif 1.5 Nombor Nisbah Jawapan dan Perbincangan Bab 1 <Klik sini> Bab 2 Faktor dan Gandaan 2.1 Faktor, Faktor Perdana dan Faktor Sepunya Terbesar(FSTB) 2.2 Gandaan, Gandaan Sepunya dan Gandaan Sep
Cikgu, boleh tunjuk jalan kira untuk Bab 2 latih diri 2.2 soalan 5 m/s 41 ..
ReplyDeleteok
DeleteCikgu boleh tunjukkan jalan kira untuk bab 2 latih diri 2.2 soalan 3 m/s 41...
DeleteCikgu boleh tunjuk jalan kira untuk soalan no 3 dan 4
ReplyDeleteok
DeleteCikgu mcm mne nk buat soalan bab 2 latih diri 2.2 soalan no 4 c dan d?
ReplyDeleteok
DeleteCikgu macam mana soalan 2 tu dapat 2
ReplyDeletecikgu jalan kira untuk nombor 1d
ReplyDeleteok
Deletecikgu nak jalan kira 4 c dan d
ReplyDeleteCikgu macam mana nak jawab soalan ni.Diberi bahawa satu daripada punca persamaan kuadratik 4x² + px +q=0 adalah dua kali punca satu lagi. Ungkapkan q dalam sebutan p.
ReplyDeleteCikgu, tolong bagi jalan kira yang ni boleh
DeleteCg tolong tunjukkan jalan kerja bagi soalan ni.
ReplyDelete1.Diberi satu fungsi kuadratik f(x) = -x² + 12x +r, dengan keadaan r ialah pemalar.
(a)Ungkapkan f(x) dalam bentuk verteks.
(b)Jika nilai maksimum nilai f(x) ialah 17, cari nilai r.
Satu fungsi kuadratik diberi sebagai :
ReplyDeletef(x) = 3 (x-h) ² +k
(a) Nyatakan kesan terhadap kedudukan graf f(x) apabila
(i)nilai h bertambah
(ii)nilai k berkurang
(b)nyatakan fungsi f(x) apabila graf itu dipantulkan pada garis lurus y=k.
Cikgu tolong buatkan jalan kerja saya tak faham soalan ni.
6. Diberi persamaan kuadratik px^2-8x +q=0,dengan keadaan p dan q ialah pemalar, mempunyai punca-punca α dan 3α. Ungkapkan p dalam sebutan q.
ReplyDelete