Untuk Soalan Seterusnya, tap/klik Link (merah) di bawah setiap soalan semasa, eg: F3 Bab 1 (Uji Minda 1.1a) pilih Q4 atau Q5 bergantung soalan yg dicari. Jika tiada soalan tersedia, comment untuk di update soalan tertentu.

Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math

Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math


Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math



1. Bentukkan persamaan kuadratik yang mempunyai punca-punca berikut.
(a) 2 dan 6 (b) −1 dan 4 (c) −4 dan −7 (d) 1/5 dan −5




Soalan 1 d









Soalan 2

Comments

  1. Cikgu, boleh tunjuk jalan kira untuk Bab 2 latih diri 2.2 soalan 5 m/s 41 ..

    ReplyDelete
  2. Cikgu boleh tunjuk jalan kira untuk soalan no 3 dan 4

    ReplyDelete
  3. Cikgu mcm mne nk buat soalan bab 2 latih diri 2.2 soalan no 4 c dan d?

    ReplyDelete
  4. Cikgu macam mana soalan 2 tu dapat 2

    ReplyDelete
  5. cikgu jalan kira untuk nombor 1d

    ReplyDelete
  6. cikgu nak jalan kira 4 c dan d

    ReplyDelete
  7. Cikgu macam mana nak jawab soalan ni.Diberi bahawa satu daripada punca persamaan kuadratik 4x² + px +q=0 adalah dua kali punca satu lagi. Ungkapkan q dalam sebutan p.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu, tolong bagi jalan kira yang ni boleh

      Delete
  8. Cg tolong tunjukkan jalan kerja bagi soalan ni.
    1.Diberi satu fungsi kuadratik f(x) = -x² + 12x +r, dengan keadaan r ialah pemalar.
    (a)Ungkapkan f(x) dalam bentuk verteks.
    (b)Jika nilai maksimum nilai f(x) ialah 17, cari nilai r.

    ReplyDelete
  9. Satu fungsi kuadratik diberi sebagai :
    f(x) = 3 (x-h) ² +k
    (a) Nyatakan kesan terhadap kedudukan graf f(x) apabila
    (i)nilai h bertambah
    (ii)nilai k berkurang
    (b)nyatakan fungsi f(x) apabila graf itu dipantulkan pada garis lurus y=k.
    Cikgu tolong buatkan jalan kerja saya tak faham soalan ni.

    ReplyDelete
  10. 6. Diberi persamaan kuadratik px^2-8x +q=0,dengan keadaan p dan q ialah pemalar, mempunyai punca-punca α dan 3α. Ungkapkan p dalam sebutan q.

    ReplyDelete

Post a Comment

Kepada semua pelajar/pelawat blog ini agar meninggalkan komen di ruang komen samada apa yang dipaparkan di blog ini dapat difahami atau sukar difahami agar dapat cikgu tingkatkan usaha. Feedback semua amat diperlukan untuk cikgu pastikan samada terus aktifkan blog ini atau sebaliknya. Kerjasama semua amat cikgu hargai. Blog aktif bergantung kepada support pengunjung. Terima kasih.

SUBSCRIBE PERCUMA



More Video
Visit My Youtube Channel


Beli Buku-buku Rujukan / Novel. >>KLIK SINI<< . Thank you for supporting my online store.
Kedai Abah Online Store


FOLLOW Facebook Page utk terkini https://www.facebook.com/TuisyenCikguAzman/

MENU Utama MATEMATIK (Klik Sini)

MENU Utama Matematik Tambahan (Klik Sini)

Sila Komen di ruang komen di atas untuk sebarang pertanyaan atau cadangan soalan,  Nyatakan latihan, mukasurat dan nombor soalan.


Please SHARE ke WS group atau FB / IG 

Followers

Popular posts from this blog

Matematik Tingkatan 2 KSSM Jawapan Buku Teks

MATEMATIK Tingkatan 3 PT3 Jawapan Buku Teks

Matematik Tingkatan 1 Jawapan Buku Teks KSSM