Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math
Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math
Latih Diri 2.2 ms 41 Bab 2 Fungsi Kuadratik Tingkatan 4 Add Math
1. Bentukkan persamaan kuadratik yang mempunyai punca-punca berikut.
(a) 2 dan 6 (b) −1 dan 4 (c) −4 dan −7 (d) 1/5 dan −5
Soalan 1 d
Soalan 2
Popular posts from this blog
Jawapan Buku Teks Matematik Tambahan Tingkatan 4 KSSM 2020 Bab 1 Fungsi Fungsi dari set X kepada set Y ialah hubungan khas yang memetakan setiap unsur x ∈ X kepada hanya satu unsur y ∈ Y. Mana-mana unsur x dalam set X yang dipetakan kepada satu unsur y dalam set Y oleh y = 2x + 1 ditulis dengan tatatanda seperti berikut: f : x → y atau f (x) = y f : x → 2x + 1 atau f (x) = 2x + 1 dengan x ialah objek dan 2x + 1 ialah imej Secara amnya, domain bagi suatu fungsi ialah set nilai x yang mungkin, yang membuatkan suatu fungsi tertakrif manakala julat pula ialah set nilai y yang diperoleh selepas menggantikan semua nilai x yang mungkin itu. Q&A Latih Diri 1.2 Latih Diri 1.3 Latihan Intensif 1.1 Latih Diri 1.4 Menentukan imej atau objek bagi suatu fungsi gubahan Latih Diri 1.5 ms 15 Menyelesaikan masalah melibatkan fungsi gubahan Latih Diri 1.6 Latih Diri 1.7 ms 18 Mnentukan suatu fungsi apabila fungsi gubahan dan salah satu fungsinya diberi Latihan Intensif 1.2 ms 19 -...
Matematik Tingkatan 2 Blog rujukan untuk semua pelajar menjadikan salah satu bahan pengukuhan pembelajaran Matematik Tingkatan 2 berasaskan Buku Teks KPM Kurikulum Standard Sekolah Menengah bagi seluruh pelajar Matematik Tingkatan 2 . Matematik Tingkatan 2 terdiri daripada 13 bab yang disenaraikan dibawah. Pelajar Tingkatan 2 atau pelajar PT3 boleh merujuk setiap bab dengan klik pada tajuk untuk ke bahan tertentu. Diharap dengan pengongsian ini dapat mengukuhkan pemaham tentang Matematik bagi menghadapi PT3 serta peperiksaan tertentu. Matematik Tingkatan 2 KSSM Bab 1 Pola dan Jujukan 1.1 Pola 1.2 Jujukan 1.3 Pola dan Jujukan >>> Menjana Kecemerlangan G enerating Excellence ms 15 Bab 2 Pemfaktoran dan Pecahan Algebra 2.1 Kembangan >> Jom Cuba 2.1 ms 26 ...
Matematik Tambahan Tingkatan 5 Matematik Tambahan KSSM Tingkatan 5, 2021 ==> KLIK SINI < KLIK SINI > Jawapan Buku Teks Perbincangan dan Cadangan Matematik Tambahan Tingkatan 5 Bab 1 Janjang Penilaian Kendiri 4 ms 10 Penilaian Kendiri 5 ms 11 Latihan Formatif 1.1 ms 12 Penilaian Kendiri 8 ms 17 Penilaian Kendiri 9 ms 19 Penilaian Kendiri 10 ms 22 Penilaian Kendiri 11 ms 23 Latihan Formatif 1.2 ms 24 Latihan Sumatif ms 26 Bab 2 Hukum Linear Penilaian Kendiri 4 ms 39 Latihan Kediri 5 ms 42 Latihan Formatif 2.2 ms 45 Latihan Sumatif ms 45 Bab 3 Pengamiran Latihan Kediri 4 Latihan Kediri 5 Latihan Kediri 6 Latihan Formatif 3.1 ms 60 Soalan 1-5 Latihan Kediri 7 ms 63 Latihan Formatif 3.1 ms 60 Soalan 6-10 Penilaian Kediri 9 ms 68 Penilaian Kediri 10 ms 70 Penilaian Kediri 11 ms 73 Formatif 3.2 ms 74 Latihan Sumatif ms 76 Latihan Sum...
Cikgu, boleh tunjuk jalan kira untuk Bab 2 latih diri 2.2 soalan 5 m/s 41 ..
ReplyDeleteok
DeleteCikgu boleh tunjukkan jalan kira untuk bab 2 latih diri 2.2 soalan 3 m/s 41...
DeleteCikgu boleh tunjuk jalan kira untuk soalan no 3 dan 4
ReplyDeleteok
DeleteCikgu mcm mne nk buat soalan bab 2 latih diri 2.2 soalan no 4 c dan d?
ReplyDeleteok
DeleteCikgu macam mana soalan 2 tu dapat 2
ReplyDeletecikgu jalan kira untuk nombor 1d
ReplyDeleteok
Deletecikgu nak jalan kira 4 c dan d
ReplyDeleteCikgu macam mana nak jawab soalan ni.Diberi bahawa satu daripada punca persamaan kuadratik 4x² + px +q=0 adalah dua kali punca satu lagi. Ungkapkan q dalam sebutan p.
ReplyDeleteCikgu, tolong bagi jalan kira yang ni boleh
DeleteCg tolong tunjukkan jalan kerja bagi soalan ni.
ReplyDelete1.Diberi satu fungsi kuadratik f(x) = -x² + 12x +r, dengan keadaan r ialah pemalar.
(a)Ungkapkan f(x) dalam bentuk verteks.
(b)Jika nilai maksimum nilai f(x) ialah 17, cari nilai r.
Satu fungsi kuadratik diberi sebagai :
ReplyDeletef(x) = 3 (x-h) ² +k
(a) Nyatakan kesan terhadap kedudukan graf f(x) apabila
(i)nilai h bertambah
(ii)nilai k berkurang
(b)nyatakan fungsi f(x) apabila graf itu dipantulkan pada garis lurus y=k.
Cikgu tolong buatkan jalan kerja saya tak faham soalan ni.
6. Diberi persamaan kuadratik px^2-8x +q=0,dengan keadaan p dan q ialah pemalar, mempunyai punca-punca α dan 3α. Ungkapkan p dalam sebutan q.
ReplyDelete